تبلیغات

هشدار کارشناسان درباره ضعف آموزشی در سیستم آموزش استرالیا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ای.بی.سی، مدارس استرالیا در آموزش کافی و مناسب جهت خواندن و نوشتن دانش آموزان کوتاهی می کنند.

کارشناسان آموزش در استرالیا با هشدار در این خصوص، علت عمده آن را عدم تجهیز مناسب مدارس و آگاهی کافی مسئولین دانسته‌اند.

خانم “ولف” از اساتید دانشگاه در این خصوص گفت: کاهش هشدار دهنده‌ای در سطح استانداردهای یادگیری دانش آموزان در سال‌های اخیر مشاهده شده به طوری که یک سوم از دانش آموزان دچار بی سوادی نسبی شده اند.

وی دو علت مهم این معضل را عدم تجهیز کافی مدارس به ویژه برای مناطق محروم و همچنین بی توجهی به وضعیت دانش آموزانی که در یادگیری دچار اختلال هستند، دانسته است.

وی بی توجهی به شناسایی و دسته بندی کودکان در مدارس مختلف را مهم ترین علت ترک تحصیل بسیاری از آنها دانست و افزود: علیرغم اینکه مشکل اختلال در یادگیری در بسیاری از موارد قابل حل و رفع است، اما به دلیل نبود اطلاعات کافی در این خصوص، بسیاری از این دانش آموزان و خانواده های آنها تصور می کنند که این یک مشکل حل نشدنی و دائمی است و لذا منجر به بی سوادی بسیاری از آنها می شود.

بر اساس گزارش ایسنا و به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، برخی کارشناسان دیگر، یکی از علل کم سوادی دانش آموزان استرالیایی را روی آوردن سیستم آموزشی این کشور به یادگیری از طریق صفحات دیجیتال دانسته‌اند؛ به طوری که ارتباط دانش آموز با خودکار و کاغذ کم شده و همین امر سبب عدم تمرین کافی و نتیجتا کم سوادی دانش اموزان می شود.

منبع مطلب : بروزها

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار