اگر به تازگی مدیر شده‌اید، بخوانید

تبلیغات

اگر به تازگی مدیر شده‌اید، بخوانید

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: وقتی‌که یک پست مدیریتی جدید را بر عهده می‌گیرید، ممکن است در ابتدا تضادهایی به وجود بیاید. این تضادها اغلب به این خاطر به وجود می‌آیند که مدیر می‌خواهد اقتدار خود را به کارمندانی که هرگز با آن‌ها کار نکرده و نمی‌شناسد اثبات کند.

 

اگر می‌خواهید که تیم‌تان به شما اعتماد کرده و احترام بگذارند، باید یک ارتباط حرفه‌ای را با آن‌ها شکل دهید و با نیازها و علایق آن‌ها به‌عنوان کارمند آشنا شوید. وقتی‌که نقش جدیدی را در شرکت خود بر عهده می‌گیرید و یا به یک شرکت جدید می‌پیوندید، چهار ترفند آورده شده در زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین همکاری ممکن را با تیم جدید خود داشته باشید.

 4 ترفند برای مدیرانی که با یک تیم جدید کار می‌کنند


1. جلسات کوتاه یک‌به‌یک را برنامه‌ریزی کنید


سعی کنید کارمندان خود را بشناسید و با نقاط ضعف، قدرت، اهداف و اولویت‌های آن‌ها آشنا شوید. با جلسات یک‌به‌یک، خود را با اعضای تیم آشنا کنید و از این طریق می‌توانید بدانید که بهترین رویکرد برای مدیریت آن‌ها کدام است.


Vip Sandhir، مدیرعامل و مؤسس HighGround در این زمینه می‌گوید: «با برنامه‌ریزی جلسات مکرر با کارمندان، مدیران می‌توانند اثبات کنند که به توسعه آن‌ها اهمیت می‌دهند. همچنین، این جلسات فرصت تغییر و تحول را به مدیران می‌دهد و از این طریق می‌توانند مطمئن شوند که کل تیم در راستای اهداف مشترک کار می‌کند.»


2. مشخص کنید که ترجیح کارمندان برای دادن و گرفتن بازخورد چگونه است


بازخوردها به کارمندان اجازه می‌دهد تا انتظارات مدیران از خود، کارهایی که به‌درستی در حال انجامشان هستند و کارهایی که باید روی آن تمرکز کنند، را به‌خوبی درک کنند. درحالی‌که این فرآیند ممکن است به کارمندان آسیب برساند، به‌عنوان یک مدیر، می‌توانید با گوش دادن به ترجیحات تیم خود، تنش‌ها را کاهش دهید.


Vip Sandhir می‌گوید: «نحوه تحویل بازخورد را بر اساس نیازهای کارمندان شخصی‌سازی کنید. در طول این مباحثات، مدیران همچنین باید مشخص کنند که هر کارمند به چه طریقی تمایل به دریافت بازخورد دارد و مدیران باید سبک مدیریتی خود را بر این اساس تنظیم کنند.»


وقتی‌که بازخورد می‌دهید، مطمئن شوید که طرف مقابلتان می‌داند که شما بهترین علایق او را، هم از جنبه کاری و هم از جنبه شخصی، می‌دانید. این کار باعث می‌شود که کارمند درک بیشتری نسبت به امور داشته باشد و آن‌ها را تشویق می‌کند که بازخوردهای خود را به اشتراک بگذارند.


به گفته Vip Sandhir، این فرصت را برای کارمندان ایجاد کنید که در مورد عملکرد مدیران بازخوردهایی صادقانه را ارائه دهند و از این طریق مدیران می‌توانند در صورت لزوم اصلاحات را انجام دهند.


Vip Sandhir توصیه می‌کند که در مورد خواسته‌ها و نیازهای کارمندان از شرکت، مشکلات، جریان کاری و غیره از آن‌ها سوال بپرسید.


مدیرعامل و موسس HighGround اضافه می‌کند: «برای اینکه مطمئن شوید کارمندان در ارائه بازخورد در مورد عملکرد خودشان و پیشرفت شما به‌عنوان ناظر احساس راحتی می‌کنند، سعی کنید به‌عنوان مربی رفتار کنید تا یک دیکتاتور.»


3. گفتگوهای باز داشته باشید


 گفتگوهای باز باعث برقراری ایده‌های جدید و همکاری می‌شود که برای هر تیمی حیاتی هستند. هر شخص باید احساس کند که صرف‌نظر از جایگاهش، در شرکت صدایی دارد.


Vip Sandhir، مدیرعامل و موسس HighGround در این زمینه می‌گوید: «این گام مهمی در راستای ایجاد این موضوع است که مدیر جدید فقط یک مسئول نظارت نیست، بلکه مدافع رشد و پیشرفت حرفه‌ای اعضای تیم است.»


4. موانع موجود را بسنجید و برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهید


به‌عنوان یک مدیر جدید، در ابتدا ممکن است به خاطر کاستی‌ها و شکایات احساس دلسردی کنید، اما این مهم است که هر به مشکلات موجود اعتراف کرده و برای حل کردن آن‌ها با تیم خود همکاری کنید.


به گفته Vip Sandhi، مدیران خود را در شرایطی قرار نمی‌دهند که با مشکلاتی جدی مواجه شوند. بااین‌حال، اگر آن‌ها به‌طور غیرمنتظره با مشکلاتی در یک تیم مواجه شوند، ممکن است در حقیقت این یک مزیت باشد. مدیران جدید به علت تازه وارد بودن می‌توانند سوالاتی صادقانه در مورد مشکلات بپرسند.


برای گرفتن حمایت و راهنمایی از همکارانتان، ترسی به خود راه ندهید. قبل از هر چیزی، شما یک تیم هستید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار